Nostalgi och gammalt målstänk

.
Tänk om man kunde spåra historien bakom denna stege, tänk... Nåja nu står den åtminstone på min veranda, och ser snygg ut, och det är väl inte något dåligt öde för en gammal målstänkt arbetsstege! Det är många stegars öden som slutat på en soptipp. Det rockar fett, att som gammal stege få kallas nostalgisk och antik, inte illa för att vara stege...gammal och nostalgisk, det är den....i alla fall för mig, men jag är ju en skrotsamlare jag...







Jag får börja dagen med frukost och beundra min nostalgiska målstänkta antika stege från köksfönstret...


7 kommentarer

Gunilla sa...

Vilken tur du hade som fick denna stege. Visst var det din man som köpte den, om jag inte minns fel:o)

Jag håller ochså ögonen öppna för kanske jag ochså får tag i en

Det blir ju jättefint med krukor på den.

Ha en fin kväll
Gunilla

Marina sa...

Stegar gillar jag! Har bara en liten trappstege men skulle vilja ha en större.
Kram!

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Din stege är jättefin! Min pappa var målare och jag har faktiskt hans gamla målarstege nu. Men. Den är i malat stål med målarfläckar överallt och funkar till att ha som målarstege. Inget annat. =)

Galleri MochB sa...

Hej! Ramlade in här någonstans ifrån... Vad mysigt ni har det. Vi är i startgroparna för vår trädgård just nu, så kanske jag får ett och annat tips av dej... :O) Och jag tycker stegen kan va stolt som fått en ny fin uppgift i livet!!

Maria sa...

Kylläpäs tikkaat ovatkin hienot! Noilla luo hienoja asetelmia terassille ja puutarhaan. Arvaas, minä bongasin vastaavanlaiset, korkeat tikkaat aivan yllättävästä paikasta. Ilmaisin kiinnostukseni niitä kohtaan eikä minua ainakaan tyrmätty! Täytyy lähipäivinä mennä hieromaan kauppoja oikein tosissaan.

Hjärtat Mitt sa...

Visst blir man lycklig!!!!
Jag har precis kommit över en oxå, och kände mig som ett litet barn på julafton, hihihi.

Men visst är det kul när det kommer upp överraskningar i rabatterna :)
Jag har en förmåga att vara duktig på att dokumentera i början av sommaren, sen blir det bara sämre och sämre, håhåjaja.

Torkvindan i trä är jättesnygg. Tusen gånger bättre än de valiga trista.

Ha en skön helg. (Här har vi nästan sommarvärme nu)

Kram Mari i Marieholm

Bea sa...

Oj, bara lite avis på din stege :)
Den hade gärna fått fungera som pellishylla hos mig också. Tänk hur det kan bli, att gammalt "skräp" kan bli så eftertraktat och många som önskar sig gamla ting som prydnad.
Trevlig helg! /Bea